Nauczyciele realizujący innowację: Kinga Świderska, Aleksandra Politowska, Kamilla Smykowska
Uczniowie objęci innowacją: klasa IIA, IIIA, IIIC
Termin realizacji: rok szkolny 2025/2026
Data wprowadzenia innowacji: październik 2025r.
Data zakończenia innowacji: maj 2026r.
1. Założenia innowacji
Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspiera rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomaga w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.
Innowacja promuje pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Innowacja łączy edukację matematyczną z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawia, że nauka staje się przyjemnością
Innowacja jest zgodna z podstawowymi kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025. Realizacja innowacji sprzyja współpracy wewnątrzszkolnej i międzyszkolnej oraz promuje placówkę wśród społeczności lokalnej. Nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami na realizację zadań projektowych z innymi uczestnikami projektu w kraju.
Innowacja dąży również do wzmocnienia umiejętności współpracy między uczniami oraz podniesienia wiary we własne możliwości dzieci. Wspólne działania projektowe rozwijają kompetencje społeczne, zacieśniają więzi, rozwijają komunikację interpersonalną oraz umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów.
2. Cele innowacji
Głównym celem innowacji pedagogicznej „Kreatywna Matematyka” jest pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Cele szczegółowe:
Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,
Sensoryczna nauka matematyki,
Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
Aktywizacja i integracja grupy,
Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.