Zajęcia odbywają się w klasie III B PP i opierają się na wykorzystaniu literatury dziecięcej do pracy z emocjami i problemami z jakimi borykają się osoby w różnym wieku. Bajki pomagają w nauce empatii, budowaniu poczucia własnej wartości i uczą sposobów radzenia sobie z przeciwnościami losu. W przypadku dzieci z niepełnosprawnościami, które często mają trudności z komunikacją werbalną, stanowią one bezpieczną przestrzeń do wyrażania i rozumienia własnych emocji. Bajki uczą reguł i wzorów zachowań, uwalniają od lęku poprzez oswajanie z osobami, przedmiotami, czy sytuacjami go wzbudzającymi, uczą pozytywnego myślenia, wyzwalają stłumione emocje, uwrażliwiają na los ludzi i zwierząt, dostarczają wiedzy o świecie, czyli obecności dobra, zła oraz postawy wobec nich.
Celem zajęć jest wskazanie wartościowego sposobu spędzania wolnego czasu polegającego na słuchaniu bajek i baśni, rozwijanie postawy koleżeństwa i wzajemnej życzliwości, wskazanie roli przyjaźni oraz potrzeby wzajemnej pomocy, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego, wypowiadanie swoich przeżyć w formie plastycznej, kształtowanie pożądanych postaw społecznych, eliminowanie lęków i zahamowań.