Innowacje, projekty, programy > Projekty > VI Edycja Projektu „20 minut dla matematyki”
VI Edycja Projektu „20 minut dla matematyki”
Autorem projektu jest dr Zuzanna Jastrzębska – Krajewska, zaś partnerami projektu są:
Bliżej Przedszkola – partner medialny.
Fundacja Wspomagania Rozwoju Dzieci Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej – partner
merytoryczny i strategiczny.
Przedszkole Szesnastka imieniem I. Kwintowej w Olsztynie – partner organizacyjny.
Kidsview – partner projektowy.
CEL GŁÓWNY:
Wprowadzenie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnie z potrzebami
rozwojowym dzieci.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
Zachęcanie szkół do włączania się do projektu celem organizowania efektywnej
edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszczyk
– Kolczyńskiej.
Wyciąganie zadań matematycznych z kartki papieru do nauczania czynnościowego,używanie liczmanów.
Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówki z rodzicami.
Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce®.
Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych.
Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki.
Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki.
Wprowadzenie w codzienność uczniów zabaw ruchowych i muzyczno - ruchowych wspomagających orientację w przestrzeni, koordynację wzrokowo - ruchową, skupienie uwagi, uważność słuchową, spostrzegawczość, itd.
W projekcie nie ma zadań, ponieważ opiera się on o wykorzystanie codziennych sytuacji
życiowych i zwrócenie uwagi dzieci i ich rodziców, że matematyka i edukacja matematyczna
najmłodszych polega na doświadczaniu świata i kierowania tymi sytuacjami w taki sposób,
aby kiełkowały na nich umiejętności matematyczne w praktyce.
Nauczyciele biorący udział w Projekcie zobowiązani są do przestrzegania zasad koncepcji
Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz czynnościowego
nauczania matematyki.
W ramach projektu nauczyciele zobowiązują się do systematycznej i codziennej
edukacji matematycznej w szkole (poprzez prowadzenie zajęć edukacyjnych, ale także przy okazji: