W pracy z wychowankami naszego ośrodka dużą uwagę przywiązuję się do zajęć poprawiających ich sprawność ruchową. Uczniowie z dysfunkcjami narządu ruchu, wadami postawy uczestniczą w dodatkowych zajęciach ruchowych -gimnastyce korekcyjnej.
Gimnastyka korekcyjna jest częścią wychowania fizycznego, specyficzną formą ćwiczeń, w których ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane zestawy ćwiczeń są dobierane do dysfunkcji ruchu danego dziecka i mają doprowadzić do korekcji postawy ciała.
Celem gimnastyki korekcyjnej jest: 1. Uświadomienie dziecku istnienia wady i wynikających stąd zagrożeń. 2. Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała. 3. Wykształcenie świadomości odczuwania własnego ciała, czyli znalezienie równowagi między podświadomością a napięciem mięśniowym. 4. Wygaszanie istniejącego nawyku i wytworzenia nawyku prawidłowego. 5. Korygowanie zaburzeń statyki ciała i przeciwdziałanie ich pogłębianiu się i utrwalaniu. 6. Zwiększenie zakresu ruchu w stawach, wydłużanie, skracanie lub wzmacnianie odpowiednich grup mięśniowych. 7. Utrwalenie nawyku prawidłowej postawy w warunkach zbliżonych do życia codziennego ze zwróceniem uwagi na równomierne obciążenie stóp. 8. Podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka.
Podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej dzieci uczą się wytrwałości, akceptowanie samego siebie, odpowiedzialności za siebie i innych, wzajemnej ochrony i pomocy w czasie ćwiczeń, godzenia się z porażką i cieszenia zwycięstwem.